Neuroloog geweest

Afbeelding: Pixabay – Conmongt

 

Gister had ik een controle afspraak met m`n neuroloog. Hij vroeg hoe het ging, dus heb ik hem verteld dat de klachten aan m`n handen en voeten niet over zijn. Ook verteld dat ik steeds vaker uit “de maat” loop en dus bijna op m`n b*k ga. Om een lang verhaal kort te houden, krijg ik a.s dinsdag weer een Pret/Prut kuur (Methylpretnisolon), die ik in januari ook heb gehad. Het kan ook zo zijn dat de Avonex  (die ik elke week in m`n beenspier gespoten krijg) niet meer helpt. Volgens de neuroloog is de tijd dat ik nu weer spuit, te kort om een conclusie te trekken.Hij zei wel dat ik goed in de gaten gehouden moet worden, want ik kwam in 2007 als een “gezond” (met MS) mens binnen, en nu heb ik last van klacht op klacht, dus ik blijf goed onder controle.

Ik ben sinds afgelopen maart weer aan het spuiten, na een half jaar niet geprikt te hebben (daarvoor 3,5 jaar gespoten) dus ik moet er nog even mee doorgaan. Dan over een tijdje weer een MRI-scan als dan blijkt dat de Avonex z`n werk niet meer doet, gaan we over op een ander medicijn. Waarschijnlijk wordt het dan Tysabri al met al was het een K*T dag gister..! De emoties zaten hoog gister, vandaag gaat het beter met me (qua emoties) en gaan we er weer vol tegen het MonSter aan.

Ook ben is gister naar de oogarts geweest, en de conclusie was dat ik een OZO (oogzenuwontsteking) heb gehad met dank aan MS, maar dat gaat gelukkig beter, dus daar hoeft niets aan gedaan te worden.

Vanavond weer prikken dus, eigenlijk prikken we op donderdag, maar daar had ik gister echt even geen zin in.

Even voorstellen

* Klik op de afbeelding *

Aangenaam,

Multiple Sclerose is mijn naam.

Ik zal me eerst even voorstellen, want ik kan een hoop over mezelf vertellen.

Dankzij een defect aan jouw afweersysteem stond de deur voor mij open.
En zonder dat jij het doorhad ben ik stiekem binnen geslopen.

Ik houd me soms jarenlang stil en beslis zelf wat ik wil.
Ik kan me uiten op vele manieren, het is maar net hoe ik mijn feestje wil vieren.

Doordat ik aan het feesten kan gaan, tast ik het omhulsel van jou zenuw aan.
Nu zal ik even vertellen wat ik je allemaal kan geven.
Het is wel zo, dat je met wat je krijgt…MOET leven!!

We doorlopen even de hele rij, en neem dan afscheid van je gezonde leven dankzij mij.
De ene dag kan ik problemen in je motoriek bezorgen, die soms over zijn de andere morgen.

Tintelingen, prikkelingen, dove plekken op je huid. Het is maar net hoe ik me uit.
Trillende bewegingen met je armen, benen, hoofd of romp.
Voor je het weet geef je iemand een stomp.

Onhandigheid bij allerlei zaken.
Misselijkheid en dan bijna braken.

Evenwichtsverlies waardoor je onzeker gaat lopen.
En of het ooit weggaat?? Daar mag je op hopen.

Ik wil er ook wel eens voor zorgen dat je dubbelziet.
Hoeveel het er nu zijn weet je eigenlijk niet.
En je plas niet kunnen ophouden, niet getreurd.

Het hoort erbij en is zo gebeurd.
Zo af en toe eens iets vergeten??
Doe gewoon alsof je het nooit hebt geweten.

Ook zo moe de laatste tijd??
Niet zeuren, hup vooruit met de geit.
Ik zal nu maar zwijgen over wat ik allemaal kan doen.

Denk gewoon terug aan je leven van toen.
Misschien merk jij heel je leven niks van mijn gedrag.
Maar 1 tip ga door het leven met een lach!!!

Groet,

Multiple Sclerose

Avonex

Gisteravond hebben we geprikt, ipv vandaag. Want ik ben bang dat ik anders weer een kl*te weekend heb, dus ik heb besloten dat de prikdag donderdag wordt. Om 5.40 u werd ik vet trillend wakker, heb een ibu genomen en ben weer naar bed gegaan.

Om 11.00 u werd ik wakker en nu voel ik me een beetje brak. Maar dat gaat wel weer over. Straks lekker douchen en dan gaat het vast beter.